2011. szeptember 19., hétfő

Hogyan jutottam el Hollandiába. 24 óra.

(Sunday, June 5, 2011)



Csütörtökön amikor pesten bejelentkeztem neten a repülőjegyem érvényestéséhez, jöttem rá, hogy nem szombaton, hanem péntek hajnalban repülök. Gyors, ideges pakolás, mit hagyok otthon, miből lesz elég, miből nem lesz elég. Útvonaltervezés több időpontra, vajon mikor érek ki a reptérről. papírra felírogattam.
Csütörtök este még találkozó, búcsú barátaimtól, de nem sokáig, reggel korán kelek. Nem úgy sikerül. Tizenegy után hazaértem, alvás. Kutya az ágyon, nem hagy aludni. Hajnalban fél négykor kelés. Irány a repülőtér. Kocsival eltévedtünk odafelé. Fél órával a tervezett érkezés után értünk oda. Gyors búcsú apától. Idegesség. Becsekkolás, várakozás. Dutyfree kinyit, cigi, pálinka. Cigit eladni, pálinkával kapcsolatot építeni. Repülés, éhség, repülős szendvicset veszek. 3 euró. Forintban is fizethetek, 1200 lesz. Azigen. Mindegy, leszállás. Eindhovenben trágyaszag, a reptér akkora mint egy kissebb ABC. A buszra várok, a kerités csöveire támaszkodom. Nézelődök, a csőben valami csillog. Egy majdnem üres kis füves zacsi. oké. Hollandiában vagyok. A korábban megtervezett útvonalon elindultam. Elbuszoztam egy szomszéd faluba, onnan elvonatoztam eindhovenbe. A falusi vasútállomáson nincs szmélyzet, csak automaták. Az egyik nem fogad el csak OV kártyát(közlekedős pénzkártya), a másik elfogad bankkártyát. Nem az enyémet. A harmadik elfogad aprót. Amiből nincs. Néni, segítség, pénzváltás, mosolygás, köszönöm. Vonatra fel, épp időben. Gyanús volt, hogy eindhoven reptérről van közvetlen busz is eindhoven vasútállomásra, nem kellene a szomszéd faluból bevonatoznom. Tanulság: eindhovenben információs pult, segítség, leeuwardenbe szeretnék eljutni. Hölgy kedves, pötyög fél percet, és konyomtatja az útitervemet. Vettem jegyet.(eindhoven-leeuwarden. ennyi.) Ott átszálltam egy intercityre. Az átszállásom Utrechtben, :37-kor. 22-kor megáll a vonat. Táblát nem látok, biztos nem siet negyed órát a vasút. eddig minden másodperc pontos volt. De. Amikor kigurult az állomásról, az ablakból láttam az Utrecht Central táblát. Oké, mély levegő. Nem lesz gáz. Vajon merre megy ez a vonat. A következő megállóban nem tudtam leszállni, mert későn indultam el az ülőhelyről. Az állomásnév: amsterdam amstel. Akkor megyek amsterdamig. Amsterdam central. Információ, leeuwardenbe szeretnék menni. 11b, huszonöt perc múlva, átszállás itt, ekkor, jó utat. Nem értem, írja le. Leírja. Van húsz percem, boltban szendvics, víz. peronon ebéd. Vonat bejön, utazás. Átszállásnál a vonat tíz percet késik. Oké, de kiírják, és pontosan tíz percet késett. Közeben feltűnt, hogy nem galambok vannak, hanem varjak. Jó! Szeretem a varjakat. Vonat be, én fel, utazás. Kis para, hogy az eindhoven-leeuwarden jegyemmel mi lesz, elfogadják-e. Ha van ellenőr. Eddig nem volt. Most igen. Ránéz, mosoly, megy. Remek! Két óra vonatozás, leeuwarden. Vonat(HÉV) a tengerhez fél óra múlva, addig valami sajtos péktermék, a peronon a napon ülve. Jó. Vonat be, én fel. Három rettentő idegesítő hülyegyerek hangoskodik mellettem. Fél óra múlva a tengerparton. Sorbaállok a kompjegyért, ahogy megyek előbbre a sorban, a komp is megy előre. Hopp, ez épp elmegy. Három óra. A következő hatkor, gyorskomp drágábban. Jöhet. Tíz perc múlva Pubi sms-e: fél hétre érek be, a hetessel megyek. Röhögés, jegyet átrakatom, pénzt visszakapok. Négy óra várakozás a kompig.A hülyegyerekeknek is. Szereztek egy csomagos kocsit, és azzal tologatják egymást üvöltözve. Remélem nem látom őket többet(nem látom őket többet). Tengerparton ücsörgés, nézem a tengert. Egy perc alatt elment egy óra. Megfordulok, hogy a falut is nézegessem. Hidak emelkednek, hajók közlekednek, fölöttük autók, gyalogosok, bringások. Izgalmas, és tetszik. De az idő nem halad. Visszafordultam a tenger felé, megint elment egy óra. Pedig semmi nem látszik, csak a víz. Jó lesz ez. Rengeteg sirály (nem tetszenek), rengeteg varjú(tetszenek). Beséltálok a városba, megyek egy kört. Az utcán a kandelláberekből lounge szól. Giccses, de nem zavaró. Leültem a partra, és aludtam egy kicsit. Pubi befut, irány a bolt, vettünk sört, bagettet, sajtkrémeket. Hajóra fel, tetőn székek, sört bontunk, hajó indul, óriási vigyorgás. Utána fedélzetről le, Laptop elő, internet. levelezés, mindenki megnyugtatása. Himbálózik a hajó a tengeren, szédülés a monitorbámulás közben. Beérünk, bebuszozunk, vigyorgás, Acca sörrel kínál. A szoba kicsi, de nincs sok cuccunk, elférünk majd. Este van, kilenc óra múlt, a nap ragyog az égen. Mikor sötétedik? Tíz körül, lesz még jobb is. Vigyorgás. Este kilenckor napozás.A búcsúajándék-pokróccal ki a partra, sörök csipsz nálunk. Sirályetetés csipsszel. Sok sirály sípol, és csapkod körülöttünk. Nagyon nagy szél van, a távolban egy kitesurf-öst látok. Jó érzés. Ezek után be a közös helységbe, mindenki sörözik, kártyázik, áll a füst. Az automatából veszünk pár sört, és leülünk beszélgetni. Szlovák csajokkal. Óra: fél egy. fél négykor keltem, öt óra alvás után, egész nap utaztam. Fáradt vagyok. Alvás.