2011. november 14., hétfő

Kozlekedes, ejszakai kajapiac

Tegnap este kicsit beutott a jet-lag, es nem tudtam elaludni hajnali negyig. Cserebe delutan haromkor ebredtem. Elmentem a Taipei 101-hez, felmentem, kuldtem kepeslapokat mendenfele. Amugy eleg felhos volt, igy nem volt tul izgalmas a kilatas. Sokkal viccesebb volt otszaz tatott szaju tajvanival sorbaallni.
Ha latod az alpinistat integess neki, fenykepezd le!
Utana el akartam menni a legnagyobb ejszakai piacra kajalni, de rossz iranyba szalltam a buszra, igy elbuszoztam a varos szelere az allatkerthez, ami mar reg zarva volt addigra.
Akkor itt meg is allnek a tajvani tomegkozlekedesrol irni.
Jobban mukodik mint barhol ahol eddig megfordultam. Illetve pont ugy mukodik mint pl. London. Kartya, feltoltod, kapuk, lehuzod, leutazod. Csak sokkal olcsobb. Persze a varos meretebol adodoan nem is kell egy orat metrozni a belvarosig.
Viszont olyan szinten tiszta, hogy az elkepeszto. Csillog a padlo a metron. Komolyan. Semmi kosz. Enni, inni, ragogumizni tilos a metro teruleten.
Aranyos kis savok vannak felragasztva a metromegallokban, ahol az ajtok lesznek, es ott kell sorbaallni, hogy ne legyen kavarodas. Persze ott is allnak sorba az emberek. Tokeletesen mukodik. A metrok harom-negypercenkent jarnak, es amikor nagyon tomott, akkor sem katasztrofalis a helyzet. A buszok szamozasa eleg egyertelmu. szin+szam. A szin jeloli, hogy melyik metrovonalnal van a vegallomasa. A busz elejen pedig kinaiul es angolul is kiirjak, hogy honnan-hova megy a busz. Ha barmikor elteved az ember, keres egy buszmegallot, es felul az elso neki megfelelo buszra. Es ugye egybol tudja, hogy melyik a megfelelo. Amit en rontottam el, hogy esz nelkul felszalltam egyre, es nem a jo iranyba. A dugoban beallt a zebrara elotem, amikor fogalom nelkul setalgattam este. Fel is ugrottam ra, amikor lattam hogy piros, es az allatkert az egyik vegallomasa. Az ejszakai piac meg, ahova menni akartam, az meg a piros vonalon van. Amit nem figyeltem, hogy az allatkert felol jott, hanem oda ment.
Itt szalltam fel a buszra az allatkert fele.
 Az ejszakai piac tenyleg eleg mokas volt, de mar ehesebb voltam mint kivancsi, viszont sehol nem talaltam olyan dolgot, ami vagy ne lett volna budos, vagy ne lettek volna csapjai vagy olloi. Es en valami negylabut akartam enni. Atmentem az ejszakai kajapiacra, mert az is van am. Taipei nem alszik. Ott is bolyongtam egy fel orat, aztan vettem valamit egy pultnal, ahol hatalmas sult kolbaszok, meg husok voltak nyarson. Vettem egy nyarsat, meg par vekony szalonnacsikba tekert ujhagymat. Utolag jottem ra, hogy a nyarson valoszinuleg csirkeszivek voltak. Teljesen finom volt. A hagyma kicsit sok volt ures gyomorra. Atmentem egy masik pulthoz, ahol leul az ember, ker valamit, es a pult masik felen megsutik, mert a pult is egy nagy tuzhely. Ott marhahust ettem rizzsel. Aztan talaltam valami gyumolcspultot, es vettem egy korso friss papajalevet, ami nagyon finom volt. Igy osszesen, a harom kajaert es az italert fizettem valamivel kevesebbet mint ketszaz dollar. Az kevesebb mint ot euro, vagy ezerotszaz forint. Elegedett vagyok az utcai kajalasokkal. Mar csak ra kell szoknom a tintahalra, meg a rakokra, meg a disznogyomorra, majra, agyra, es akkor nyugodtabban rendelek barhol. Egyelore meg konnyebben vagyok ehes mint kiserletezo.

Hazafele a 7-11-ben vettem egy sort, Taiwan beer. Teljesen logikatlanul hat decis. Nem felliteres, nem nullaharmincharmas, nem pintes. Hat decis. Viszont olcso volt, es nem is rossz. Semmi panasz. Holnap megint nekiesek a varosnak.