2015. december 8., kedd

Parfümök, illatok

Illatokat leírni? Nem nem. Illatokkal, parfümökkel kapcsolatos szokások? Igen igen.


Az illatszerek használata jelentéktelen rutin volt az életemben: rendszeresen tisztálkodtam, dezodort használtam, és néha parfümöt fújtam a ruhámra. Jó illatom van, hurrá. Ennyit gondoltam a parfümről, illatokról.
Itt ez sokkal komolyabb ügy. A tisztálkodás és dezodor természetes, egy parfüm, oké, aztán még egy parfüm, esetleg tömény parfümolaj a csuklókra, és hangulattól, eseménytől függően még bukhoort [bukhúr] is használsz. A bukhoor hasonlít a tömjénégetőhöz, de itt nem tömjént használnak, hanem illatanyagokkal átitatott fadarabokat tesznek izzó szénre(vagy elektromos fűtőszálra), és ennek a füstjét használják a ruhák, haj illatosítására. (Ezért kérdezik az arabok gyakran szállodába bejelentkezéskor, hogy van-e füstérzékelő a szobában.) 
A bukhoor füstje tömény, de a ruhán és hajon megmaradó illat könnyed, hosszantartó. Esküvőkön, ünnepélyeken mindig száll a füst. 
Mivel az illat fontosabb része a mindennapoknak, a parfümboltok is sokkal gyakoribbak és nagyobbak mint amit megszoktam. És persze, hogy becsalogassák a vevőket, állandóan bukhoort égetnek. 
Száll a füst
A sok illatból egészen sokféle kombináció alakítható ki, és ha valaki megtalálja a saját, személyes illatát, akkor általában egy életre bevásárol a hozzávalókból, hátha megszűntetik az adott típust.

Kiegészítésnek itt egy fáradt hölgy aki nagyon szereti a bukhoort, és megmutatja, hogyan használja.
És a katari úr: