2011. december 30., péntek

ternate

jakartabol ternatera eljutni egesz napos tura volt. mondjuk gyor debrecen is az lenne tomegkozlekedessel. jakarta-surabaya surabaya-manado manado-ternate. vegig ugyanazzal a geppel, haromszor vegighalllgatni a biztonsagi eloirasokat indonezul, aztan szornyu angolul. a repulos etkeztetes szamomra eddig ismeretlen teruletevel ismerkedtem meg. az indonez belfoldi fapadosal. vegul mindent megettem.
ternaten a repteren a taxis szazezerert akart bevinni a varosba,parszaz meterrel odebb a busz haromezerbe kerul. addig nem juttam el. a robogos arcok eleg allhatatosak voltak de sajnos nem tudtak elmondani mennyit akarnak a fuvarert. aztan az egyik arc megsajnalt es ingyen elhozott a varos szeleig. ott pedig alkudott helyettem egy robogossal. tenyleg kedves emberek. aztan a hotelt keresve harommeterenkent gyerekek rohantak ki a hazakbol. hellomiszter hellomiszter. az egyikhang mogottem eleg kitarto volt. igy lett egy onkentes helyi idegenvezetom: Anna. Anna nagyon lelkes,mosni akar ram,robogot szerez, kajat valogat, turat szervez. angolul nem nagyon beszel,de probal. a mai strandatogatast valoszinuleg kihagyom mert folyamatosan vagy szakad az eso, vagy epp sut a nap de mindjart szakad az eso. inkabb megyek varost nezni. vegre kis szigeten vagyok.