2011. december 18., vasárnap

Jakarta elso nap

Kuala Lumpurbol kicsit nehezen tudtam elszabadulni, kozel ket orat kesett a gepem. Viszont mar a repteren osszebaratkoztam egy indonez sraccal.
Hajnal ketto korul erkeztem Jakartaba es kb. fel ora taxizas utan megerkeztem a hostelbe. Az ideuton megint film-flashem volt. Teljesen megdobbbento modon Jakartarol az Akira jutott eszembe. Az autopalyan megeloztunk egy egesz nagy csapat, latszolag 10-15 ev koruli gyereket, akik mindenfele hazilag robogobol barkacsolt jarmuveken haladtak. Volt valami gokart-fele es volt valami egeszen elkepeszto gep. Mint egy domsator merevitoi, ugy allt a kormany. Az elso kerek legalabb harom meterre volt a hatsotol, es legalabb ket meter magasra feliveltek a merevitok. Monkey hanger. Es ezen ket 13 ev koruli gyerek utazott. A csapatbol termeszetesen senkin sem volt bukosisak es szinte mindenki cigarettazott mikozben kb. hetvennel robogtak egy kihalt autopalyan. Kozben vidaman beszelgettek egymassal a szornyszulott gepeiket tuluvoltve. Szurrealis volt.
Ma egy couchsurfer lannyal talalkoztam, akirol kiderult hogy matematikus, de mar a harmadik ettermet nyitja. Viszont volt mar tobbek kozott reklamugynoksege is. Elkepeszto karakterekkel talalkoztam eddig. Es van egy erzesem, hogy ez folytatodni is fog.

A kozlekedes tenyleg katasztrofalis. vasarnap, holtidoben alig haladnak a kocsisorok. Az egyetlen megoldas (itt tenyleg nem akarok robogozni) a transjakarta buszhalozat. Ahol mar van vonal, ott az altalaban ketszer negy savos utbol a belsot elvalasztjak, es csak a buszok hasznalhatjak. A buszmegallokat femfolyosok kotik ossze az utak kulso oldalaval es neha az kozeli megallokkal is. Ma negyed orat setaltam egy atszallashoz a dugok felett a teljesen valoszinutlen feluljarorendszeren. Mint egy dzsungeltura.
Az indonezek tenyleg egyfolytaban vigyorognak, es tenyleg lepten-nyomon leszolitjak az embert. Altalaban hello sir, hello mister, how are you, mennek. Akar meg ijeszto is lehetett volna, de inkabb csak szorakoztato, amikor ma epp egy feluljaron setalva egy csapat tizeneves utcagyerek egyszerre kezdett el ram vigyorogni, amint setaltam felejuk. Aztan csak zaporoztak a kerdesek, hogy hogy vagyok, minden oke-e, es igy tovabb. Mutogattam a huvelykujjam, vigyorogtam, es valaszolgattam. Mindenki boldogan vigyorgott ram, es en is vissza.
Jakarta eddig teljesen szurrealis elmeny, de nagyon elvezem.